Dag 15 - 22-08-2006 Disney's Epcot - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Twan Trienekens - WaarBenJij.nu Dag 15 - 22-08-2006 Disney's Epcot - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Twan Trienekens - WaarBenJij.nu

Dag 15 - 22-08-2006 Disney's Epcot

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

26 Augustus 2006 | Verenigde Staten, Orlando

Vandaag zijn we weer naar Disney geweest, en wel naar Epcot oftewel Experimental Prototype Community Of Tomorrow. Dit park is niet een park waar je heen gaat voor de toffe attracties (er zijn er gelukkig wel enkele) maar met name een dag vermaak.

Er is van alles te doen, zo is het park opgedeeld in 2 delen. Het ene deel bestaat uit attracties en shows. De leukste attractie was ongetwijfeld Testtrack, waar je in een testauto over een parcous werd geleid om vervolgens ook nog over een speedtrack te gaan. Erg gaaf, en snel…

Ook was hier de attractie Soarin. Deze neemt je mee in een zweefvlucht over California. Hele lange wachtrij, gelukkig hadden we een fastpass waardoor we binnen een paar minuten in de zweefstoel zaten. Het is maar goed ook dat we een fastpass hadden, want eerlijk gezegd was deze attractie de 90 minuten wachttijd niet waard geweest. Hij viel een beetje tegen.

Verder waren er nog enkele grote shows zoals Hunny, I shrunk the audiance, Mission Space (de rustige versie, wachttijd daar was 1 uur korter), Ellen’s Energy Adventure, die helaas kapot was, Turtle talk with Crush, dat was wel gaaf en net echt. En nog enkele andere.

Het andere deel van het park is een world showcase. In dit deel stonden bekende gebouwen en typische bouwstijlen van een aantal landen (zoals Mexico, Duitsland, Italie, Frankrijk, Engeland en hoe kan het ook anders Amerika) nagebouwd. In elk land was een restaurant met plaatselijk eten en een show om reclame te maken voor dat land.

’s Avonds was er een vuurwerkshow dus zijn we in het park blijven eten. Het was een last minute beslissing om te blijven dus hadden we geen tafel gereserveerd. Om toch nog op tijd voor het vuurwerk klaar te zijn, zijn we apart gaan eten. Frank en Ilona zijn bij de Mexicaan tortilla’s wezen eten en Judith en ik bij de Amerikaan.

De vuurwerkshow was echt super mooi om te zien. Dus de moeite waard om voor te blijven. Na de show was het alweer tijd om naar huis te gaan.
Morgen gaan we naar Seaworld.