Dag 17 - 24-08-2006 Disney MGM - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Twan Trienekens - WaarBenJij.nu Dag 17 - 24-08-2006 Disney MGM - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Twan Trienekens - WaarBenJij.nu

Dag 17 - 24-08-2006 Disney MGM

Door: Twan

Blijf op de hoogte en volg Twan

04 Januari 2007 | Verenigde Staten, Orlando

Alvast op voorhand mijn excuses dat het zo lang heeft geduurd om het reisverslag af te maken. Maar dan nu alsnog de laatste dagen.

Vandaag is alweer de laatste dag voordat we aan de terugreis beginnen. Er stond nog 1 park op onze to-do lijst, de MGM studio’s.

Om half 10 kwamen we aan bij het park, waar we de trein naar de ingang namen. Wat heb je over het algemeen nodig om een park binnen te komen? Juist, de toegangskaartjes. Ik was echter zo opgewonden vandaag dat ik bij het uitstappen mijn heuptas met fototoestel en kaartjes in de auto liet liggen. Kon dus weer terug met de trein naar de auto terwijl de rest bleef wachten. 15 minuten later waren we dan toch nog binnen.

Bij binnenkomst viel het wel op dat MGM veel weg heeft van Universal. Overeenkomsten genoeg zelfs. Wel verschilden onze meningen, Frank was van mening dat Universal mooier was. Mijn mening is dat Disney mooier is. Waarschijnlijk komt het ook een beetje doordat Frank de afgelopen week overal “die” muis heeft gezien, en er wel genoeg van had haha.
Maar we vinden films allemaal leuk, dus “die” muis zou de pret niet kunnen drukken.

Allereerst liepen we richting de grote attracties, Rock ’n Rollorcoaster en Tower of Terror. Voor de Tower haalden we een fastpass die precies aansloot bij de wachtrij van de Coaster. Beide attracties staan hoog op mijn favorietenlijstje, en ik geloof dat we daarin wel allemaal dezelfde mening hadden. Echt stoer zo’n liftattractie waarin je een keer of wat naar beneden valt. De achtbaan is niet superspectaculair, maar de muziek van Aerosmith op de achtergrond maakt wel veel goed.

De rest van de dag hebben we ons met allerlei attracties vermaakt. Het was erg warm, maar helaas heeft het ook veel geregend.
Een aantal absolute must-see’s zijn de autostuntshow “Lights, Motors, Action”, Indiana Jones en uiteraard de Disney topper Fantasmic. Helaas is de stuntshow een 1-op-1 kopie van Frankrijk inclusief de decors, de auto’s (opels… die rijden helemaal niet in amerika) en de film die zogenaamd gemaakt wordt. Indiana Jones begint leuk maar wordt flauw tegen het einde. Fantasmic is helemaal top, simpelweg top.

Nadat we nog snel wat laatste inkopen hebben gedaan verlaten we voor de laatste keer het pretpark en gaan terug naar de auto. De treinbediende had duidelijk veel plezier in zijn werk, een typische vrolijke Frans.
Aangekomen in de villa worden de koffers gepakt, nog een laatste duik gemaakt en daarna zoeken we ons bed voor de laatste keer op.

Helaas, het is voorbij…